NYT Hit Piece Allegation Reportedly Turned Down by WaPo, Author Was in Kavanaugh’s Freshman Year Dorm

After the New York Times drew fire and fury from BOTH sides of the media complex for an incomplete hit job article that had to be corrected on Supreme Court Justice Brett Kavanaugh following bizarre deleted tweets, the plot thickens further, including a mention by the WMAL host claiming that the original allegation against Kavanaugh stemming from a witness named Max Stier was not credible enough for the Washington Post to publish as can be heard around 4:22 in the clip towards the end.

Today there are reports from the Washington Examiner that one of the two authors responsible for the Kavanaugh smear piece was actually not an unbiased reporter but someone who had been in the same dorm as Justice Kavanaugh during his freshman year at Yale. This seems to be a potential conflict of interest. As reported:

One of the two New York Times reporters behind the much-maligned article detailing a new accusation of sexual misconduct against Brett Kavanaugh acknowledged that she knew the Supreme Court justice in college.

Robin Pogrebin and Kate Kelly adapted a story from their upcoming book for an article in the New York Times about Kavanaugh. The piece, which was published on Saturday, alleged that one of Kavanaugh’s classmates at Yale University said he made inappropriate sexual contact with a female student. However, the article failed to mention that the female student who was the alleged victim has no recollection of the supposed event and declined to be interviewed.

Pogrebin appeared on WMAL’s “Mornings on the Mall” to discuss the omitted details Tuesday morning, and she acknowledged that she and Kavanaugh were both in Yale University’s class of 1987.

“I was in Brett’s class at Yale,” she admitted. “It didn’t influence it. We weren’t friends. I knew him to kind of say hello.”

Towards the end of the Examiner’s piece:

Back when the first allegations of sexual misconduct against Kavanaugh came out about a year ago, Pogrebin and Kelly appeared on the New York Times’ podcast “The Daily.”

In the episode, which aired on Oct. 2, 2018, Pogrebin acknowledged they were classmates, said she was “in his freshman year dorm,” and that she “has a vague memory of him.” Kelly also revealed she grew up in the Washington, D.C., area and went to a private all-girls school that was similar to Kavanaugh’s. However, she acknowledged that the two schools have not been linked.

The New York Times article did not cite the connection or possible conflict in the story, although Robin Pogrebin denies that it had any influence on her ability to write. The clip with the interview done on “Mornings on the Mall” can be heard below, where the interviewer highlights how the NYT forgot to include an important part of the book they did a piece on stating that the female who Brett Kavanaugh allegedly was inappropriate with had no actual memory of the alleged incident ever occurring.


In regards to the correction to a NYT article about a new book alleging sexual misconduct, even one of the most far-left prominent news anchors took to Twitter to BLAST the New York Times for their SHOCKINGLY poor journalistic standards. MSNBC’s Joe Scarborough tweeted out:

“How did the @nytimes editors fail to include the below info in their article re: Kavanaugh? Would they have done so had @MZHemingway not noted the glaring omission yesterday? It was a stunning decision to leave that central fact out of an article filled with damning accusations.”


Many other media icons took to Twitter to excoriate the New York Times for this slip up as be further read about here.